Monday 5 October 2015

Flagship Market Den Haag

Hoe veel leuke hippe marktjes zouden er inmiddels zijn in Nederland? Ieder zichzelf respecterend stadje heeft er inmiddels wel een toch? Sorry als ik een klein beetje sarcastisch klink, dat is niet de bedoeling. Want alhoewel het me soms verbaast hoe snel leuke initiatieven soms gekopieerd worden, de keren dat ik een dergelijke markt bezocht waren altijd top!
Vorige week zaterdag raakten wij onverwachts verzeild op de ‘Original Market’ in Delft. En alhoewel misschien niet heel origineel, gezellig was het wel. Er was lekker eten en drinken en bij toeval raakte ik aan de praat met de mensen van Bloomon. Voor wie ze niet kent, dat is een concept waarbij je een abonnement neemt op een bos bloemen. Kijk maar eens op hun site, zowel de boeketten als het hele concept vind ik hartstikke mooi en origineel. We hadden een leuk gesprek, en dat is nou precies waarom ik die marktjes toch de moeite waard vind.
De dag erna was er ‘Flagship Market’ in de Prins Hendrikstraat in Den Haag. Daar wilde ik wel heel graag naar toe, omdat een van mijn favoriete illustratoren kwam signeren bij de winkel van Tas-Ka. In Den Haag hadden we helemaal een topmiddag. We waren de auto nog niet uit of stonden al met ons neus voor een zweefmolen. Hartstikke spannend alleen al om naar te kijken voor een 3 en 4-jarige. Prima momentje dus om baby Teun een flesje te geven en zelf een koffietje te drinken.
Het kostte daarna wel wat moeite om iedereen te overtuigen om nog even verder te lopen, maar we deden het toch en werden niet teleurgesteld. We bezochten twee prachtige kinderwinkels, Tas-Ka en Achtung Baby, waar we allemaal zo van genoten dat ze een eigen blogpost verdienen. Dus stay tuned!
We kochten nog het een en ander en toen we alweer terug naar de auto liepen haalde de net drie-jarige haar papa over voor een rondje in de zweefmolen. Ik had m’n twijfels, zulke jonkies had ik er nog niet in zien gaan. En bovendien wilde Daan toen ook mee, terwijl hij het eigenlijk doodeng vond. Ze gingen natuurlijk toch, Daan bij papa op schoot en Bente helemaal zelf. Ze verdween zo wat in dat stoeltje maar verblikte of verbloosde niet en wilde nog een keer. Met mama. Ja dahag, ik was al misselijk van het kijken. Daan trok enigszins wit weg en hoeft voorlopig niet zo nodig meer, haha.

No comments: