Thursday 10 January 2013

More ideas than time

English below
Ik vind het lastig hoor. “More ideas than time’, zag ik pas als poster op Pinterest. Herkenbaar. Meer ideeën. En meer wensen ook. Ik wil te veel, weet u nog?

Gisteren was mijn ‘mama-dag’. Als in ik-ben-thuis-bij-de-kids-en-papa-werkt-dag. Daar heb ik er twee van, per week. Geniet was het. Bente die vrolijk in de box lag te trappelen, en alles uit de kast haalde om bij de moeilijk bereikbare speeltjes te kunnen. Daan, die boekje na boekje wilde lezen, en daarna kleuren, en daarna puzzelen. En ondertussen gezellig onverstaanbaar kletste en me kusjes gaf. Zo gezellig! En ja, ik weet het: “Deze fase gaat zo snel voorbij, geniet er maar van!”. Dat doe ik ook, met volle teugen. En dan denk ik, zou ik niet meer thuis willen zijn?

En toch ben ik altijd een beetje onrustig op de mama-dagen. Je zit toch de hele dag te tutten. En dan blijven die ideeën maar komen. Voor creatieve projectjes, klussen in huis, m’n Droombaan, blogposts…Die nou eenmaal niet uit te voeren zijn met de kids erbij, en geloof me, dat heb ik geprobeerd. En dan denk ik, zou ik niet wat minder thuis willen zijn?

Dat ga ik doen, over een paar maanden wordt er een mama-dag ingeruild voor een papa-dag. Daar kijk ik naar uit, want ik heb een leuke baan en ik weet uit ervaring dat het nog leuker is als ik er iets meer tijd in kan steken. Ik zie er ook tegenop, ben bang dat de kinderjaren voorbij vliegen voor ik er erg in heb. En ik weet dat mijn onrust er niet minder door zal worden.

Soms vraag ik me af, stel nou, dat ik een baan had, een droombaan, waarin ik ook m’n liefde voor kinderboeken en illustraties kwijt kan. Of voor mooie dingen, kunst, design, handmade of vintage…Of toch op z’n minst meer nog dan nu kan schrijven, sociaal netwerken en mijn enthousiasme mag delen. Zou die onrust dan afnemen? Die hang naar side-projects? De ideeen die maar blijven opborrelen en m’n geniet-momenten verstoren? En zo ja, weet er dan iemand zo’n baan voor mij?

English
I tend to have more ideas than time, for craft, DIY-projects, blogposts, dreamjobs...Epecially when I'am at home with the kids instead of working,  these ideas pop up in my mind and sometimes distract me from enjoying this toddler-fase. That made me wonder if I would have a job in which I can share more of the passion I have for children's books and illustration, or at least for beautiful things, art, design, handmade or vintage, oin which I can write, social network and share my enthusiasm, would I feel less restless? What do you think? And if so, what kind of job would that be?

1 comment:

merula said...

zo herkenbaar! weet je hoe blij ik was toen zoon naar de basisschool ging? Eindelijk weer wat tijd voor mezelf, heerlijk. En vervolgens weer heerlijk om hem van school op te halen en de verhalen te horen. De juiste balans tussen thuis zijn werken is best lastig soms. Geniet van beide.